I taket lyser stjärnorna

Alltså nu kan jag inte sova efter den filmen. För mycket tankar i huvudet. Jag gillar att när man kollar på film kommer man in i en annan värld och man känner verkligen känslorna rollerna i filmen har. Den filmen var ju helt bedrövligt sorglig. Jag satt och storlipa den sista kvarten. En film värd att se!



En sak som är lite dåligt är att titeln på filmen har inte samma mening som i boken. I boken är det så att hon  och hennes mamma har klistrat upp stjärnor i taket och bakom de stjärnorna finns en lapp. På lappen står det: Om du dör mamma, då tar jag livet av mig. Så är det inte alls i filmen. Lappen finns, men inga stjärnor i taket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0