världen är utseendefixerad

Sitter och kollar på outsiders just nu. Blir så sårad av att folk kan göra som de gör. Programmet handlar om folk som ser annorlunda ut, tex en som har väldigt stora ben och en annan som är brännskadad.

Jag tycker det är så sjukt att världen kan vara så utseendefixerad. Jag menar inte att jag är bättre själv för det är jag inte. Dock är jag en person som alltid försöker hitta något positivt hos alla människor. Dessutom finns det inte många människor som jag skulle kalla direkt fula!

Men usch när man ser ett sånt program och får höra det ur deras synvinkel blir jag så frustrerad på att världen är sån. Vad hände med insidan? Man kan inte välja sitt utseende..


This is me right now. Take me for who I am, or leave me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0